Gudbrandsdal Energi

God kundeservice selger

Gudbrandsdal Energi hadde i alle år fokusert på pris, men når strømmen er den samme som den konkurrentenes og prisen nesten det samme måtte vi fokusere på det de var best på: Kundeservice.

Dette prosjektet utviklet jeg da jeg var i Sempro (nå s360).

Gudbrandsdal Energi, stod overfor en utfordring i et konkurransepreget marked. Målet var å skape en unik identitet og bygge en sterkere merkevare. Som kreativt ansvarlig og prosjektleder for denne kampanjen, jobbet jeg det ut konseptet sammenmed teamet i s360 og produksjonsselskapet Tangrystan.

Konseptet

Kjerneideen bak Gudbrandsdal Energis reklamefilmer var å bryte bort fra den tradisjonelle, pris- og produktfokuserte reklamen i strømmarkedet. Vi ønsket å fange publikums oppmerksomhet ved å fortelle mosomme historier Gudbrandsdal Energis dedikasjon til utmerket kundeservice og konkurransedyktige priser.

Humor

Vi produserte en lang reklamefilm med humoristiske krumspring fra sjefen for kundeservice i det nye "GE-universet". Filmene var innrettet mot historiefortelling, og ble supplert med kortere versjoner tilpasset ulike kanaler og SoMe-formater. Humoren i disse filmene var ikke bare en kilde til underholdning, men også et strategisk valg for å øke stoppeffekt, merkekjennskap og engasjement.

Distribusjon

Disse filmene ble vist sekvensielt, og ved å benytte seg av en smart visningsstrategi, sørget vi for at de som hadde sett 60% eller mer av hovedfilmen ble eksponert for de nye filmene. Dette bidro til å holde interessen og engasjementet oppe over lengre tid.

Nøkkeltall: Målbare resultater

  • Økning i Strømbestillinger: 14% økning i antall bestillinger.
  • Merkekjennskap: Uhjulpen kjennskap økte med 19%, total kjennskap med 29%.
  • Konverteringskostnader: Markant reduksjon, med en rekordlav kostnad på Instagram.
  • Seertall: Over to millioner unike seere i Norge.
  • Markedsandel: Økning på 7%, med 9% flere nye kunder.
  • Utmerkelser: Topplassering i Norsk Kundebarometer.

2018: Et rekordår

Kampanjen bidro til at 2018 ble Gudbrandsdal Energis beste år noensinne. Ved å kombinere humor med en solid fortelling, lyktes vi ikke bare i å øke salget, men også i å styrke Gudbrandsdal Energis posisjon i markedet. Dette er et tydelig bevis på hvordan kreativitet, strategi og forståelse for målgruppen kan føre til en vellykket markedsføringskampanje.

No items found.

Håper prosjektet falt i smak

Ønsker du hjelp med kommunikasjon, foto, film eller design til din bedrift?

Kontakt Trygve

Andre prosjekter